divendres, 22 de febrer del 2013

Galetes de Nocilla®

Hi ha dies en que et despertes i ve de gust cuinar! Posar-se el davantal, embrutar la cuina de farina, encendre el forn, etc. No us passa?
Dilluns em va passar exactament això... I vaig trigar ben poc a trobar l'excusa per fer-ho! A l'hora d'esmorzar vaig saquejar el pot de galetes, unes que m'encanten i que importo cada cop que vaig a Itàlia, i òbviament s'havia de reomplir el més aviat possible! Era de vital importància!

A vegades experimento, de fet tendeixo a no ser capaç de seguir al peu de la lletra cap recepta, ve de família... la meva mare no aconsegueix repetir cap dels plats que fa per molt bons que li hagin quedat! En el meu cas, sovint això implica que el resultat sigui poc comestible (Noemí: i en el cas de la mama he de dir que també). Sort que la família és la família i s’han de menjar el que els hi portis, això és amor!
Però aquesta vegada l’objectiu era clar: Omplir el pot de galetes.  I per tant, no me la podia jugar.
Vaig optar per una recepta que, tot i que no havia provat mai, semblava facilongui i bonabonabona: Galetes de Nutella®, tot i que pel títol del post deduireu que vaig canviar l’ingredient principal!
Es tracta d’una recepta del llibre Nutella- les 30 recettes culte. Que em va portar la Noe d’una de les seves visites a París.

Dit això és hora de que us poseu el davantal i desallotgeu la cuina! Aparteu les criatures!!!!

Recepta





















Necessitarem:
- 250 g de farina
- 1/2 sobret de llevat químic (tipus Royal)
- 125 g de sucre blanc
- 125 g de sucre morè
- 1 pessic de sal
- 100 g de mantega
- 50 g de Nocilla (a la recepta original posa Nutella)
- 1 ou
- 1 sobret de sucre avainillat  (jo no en vaig posar per si en provava la Noe) <-- aquest finde no hi sóc, però exigeixo que me'n guardis fins que arribi
- 100 g de llàgrimetes de xocolata (o a oju de bon cuberu!)

Ja veieu que els ingredients són simplons i tots els tenim a casa (i si no, els hauríeu de tenir, mai se sap quan pot sorgir una emergència galetil!)




















Dit això, anem al tema.
1. Per començar barregem tots els ingredients secs i reservem.
2. Fondre la mantega i la Nocilla al bany maria (si ho feu al microones per anar més ràpid, que us estic veieeent, sobretot poseu en períodes curtets de temps, que la xocolata cremada no té solució!).
3. Un cop fos, afegiu-ho als ingredients secs i barregeu. Afegiu l'ou i integreu al màxim. Jo vaig acabar "amassant" amb les mans. Si teniu poca paciència, com jo, no aconseguireu una massa uniforme, però queden perfectes igualment!
4. Aboqueu les llagrimetes de xocolata (i de felicitat de lo bones que són) i barregeu perquè quedin ben repartides.
5. Si podeu, reserveu la massa 1 hora a la nevera.
6. Preescalfeu el forn a 240ºC (jo el vaig posar a 200ºC)
7. Feu boletes d'uns 5 cm de diàmetre i les poseu a la safata de forn, amb paper de forn, aplanant les una mica.
8. Enfornem durant 8-10 minuts (a 200ºC millor 10 minuts, però cadascú coneix el seu forn)
9. Deixeu-les refredar una mica abans de posar-les en una reixeta perquè s'acabin de refredar del tot.

Bon profit!





















El resultat? Unes galetes addictives! Em sembla que el pot de les galetes tornarà a estar buit en un tres i no res! (Excepte per les galetes que guardes per a mi! Nyam!) ;P

5 comentaris :

  1. Mmmm! A mi també em passa això d'aixecar-te amb ganes de fer cuinetes...aquestes galetes tenen molt bona pinta. Acabo de comprar un pot de Nutella, així que tenen molts números...
    A mi m'encanta la recepta de mini brownies de nutella, més fàcil impossible: 1pot de nutella, 90 g de farina i dos ous. Tot barrejat, motlles de magdalena i al forn 15 min! Si els poseu nous queden genials.
    Buuufff que prendrem mal!

    ResponElimina
    Respostes
    1. De debó??? quina recepta més fàcil i deliciosa!! Ho provaré segur!!!

      Elimina
    2. Déu meu! Això no pot ser un bon descobriment en absolut!!! L'operació bikini comença a l'octubre no? :P

      Elimina
  2. Uau!!! Mooolt bones!!! Jo també tinc un llibret de receptes de nutella, però amb menys receptes... la meitat pot ser.

    M'encanta passar-m'hi hores a la cuinaa!!! I a la meva mare li passa el mateix, s'ha hagut de menjar cada cosa pobreta!!! Això si, jo d'experimentar encara no m'hi he atrevit!!

    Et recomano tu que fas magdalenes posar-hi una cullerada de nocilla al mig, queda millor que quan vas posar la peça de xocolata, omples el motlle dos culleradetes de massa, una de nocilla i després cobreixes amb una culleradeta més de massa, no s'enfonsa tant i queda més tovet... mmm

    Provaré aquesta recepta!!! Però no tinc llàgrimes!!!

    Ah, per cert, molt bones les aportacions de la Noe!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mmmmmm genial! M'apunto el consell!!!

      Les llàgrimes les pots substituir per trossets d'una tauleta de xocolata. La talles en trossets petits irregulars amb un ganivet i llestos ;)

      Elimina